ابزارهای ایرانر

ابزارهای ایرانر

زیرساخت لازم برای مدیریت رشد برند

مدیریت پایگاه دانش

361

ابزار مدیریت پایگاه دانش (Knowledge Base Management) بستری برای ثبت، دسته‌بندی و اشتراک‌گذاری دانش برند است. در این بخش می‌توان اطلاعاتی مانند راهنماها، دستورالعمل‌ها، سیاست‌های برند، آموزش‌ها، استراتژی‌ها و پاسخ به پرسش‌های متداول را با تیم به اشتراک گذاشت.


برای برندهای شخصی، این بخش می‌تواند محلی برای ثبت ایده‌ها، فرایندهای شخصی و منابع کاری باشد. در برندهای حرفه‌ای و سازمانی نیز نقش کلیدی در جلوگیری از تکرار اشتباهات، انتقال مؤثر دانش و افزایش بهره‌وری تیم ایفا می‌کند. این ابزار منبعی قابل اعتماد و کاربردی برای توسعه پایدار برند به شمار می‌آید.


درباره کتابچه راهنمای برند بیشتر بدانید...

چند بار پیش آمده که برای توضیح خدمات یا فرآیندهای برند، بارها زمان صرف کنید؟
کتابچه راهنمای برند این مشکل را برطرف می‌کند؛ جایی که همه دستورالعمل‌ها و اطلاعات مهم، شفاف و سازمان‌یافته در اختیار مخاطبان، مشتریان و همکاران قرار می‌گیرد.

  • کتابچه راهنمای برند به چه کار می‌آید؟
    1. فهرستی از تمام خدمات و محصولاتی که به مشتریان و مخاطبان ارائه می‌کنید در این بخش ثبت می‌شود تا آن‌ها به‌راحتی بدانند برند شما چه چیزی عرضه می‌کند.
    2. می‌توانید فرآیندها و خدماتی را که از همکاران انتظار دارید در اینجا توضیح دهید تا همه بدانند چه وظایفی دارند و چگونه باید آن‌ها را انجام دهند.
  • چرا تدوین کتابچه راهنمای برند مهم است؟
    1. این فهرست راهنمایی روشن برای هر فرد، متناسب با جایگاهش، فراهم می‌آورد تا نقش خود را در تعامل با برند به‌خوبی ایفا کند.
    2. با رشد برند، تنوع و تعداد فرآیندها بیشتر می‌شود. کتابچه کمک می‌کند تا مشخص کنید چه کسانی به کدام فرآیندها دسترسی داشته باشند.
    3. این بخش همیشه جدیدترین دستورالعمل‌ها را نمایش می‌دهد و به مخاطبان، مشتریان و همکاران امکان می‌دهد وظایف یا فرآیندهای مرتبط با برند را آغاز و پیگیری کنند.
    4. وجود شفافیت در این بخش، ابهام و سردرگمی را در سازمان به حداقل می‌رساند و همه سازوکارها به‌درستی اطلاع‌رسانی می‌شوند.
  • نادیده گرفتن کتابچه راهنمای برند چه پیامدهایی دارد؟
    1. مجبور خواهید شد بارها برای افراد مختلف توضیح دهید که برند چه خدماتی ارائه می‌دهد، چه مراحلی باید طی شود و چگونه انجام شوند؛ فرآیندی تکراری و وقت‌گیر.
    2. اطمینان نخواهید داشت که آیا افراد دقیقاً از وظایف و دستورالعمل‌ها آگاه هستند یا آن‌ها را به‌درستی اجرا می‌کنند.


  • در بسته شخصی، هر برند امکان ذخیره‌سازی 20 محتوا در کتابچه راهنمای برند را دارد.

  • در بسته حرفه‌ای، هر برند امکان انتشار 80 محتوا در کتابچه راهنمای برند را دارد. همچنین می‌توان برای راهنماهای کتابچه نسخه سفارشی‌شده انتشار طراحی کرد.

  • در بسته سازمانی، محدودیتی برای تعداد محتوای موجود در کتابچه راهنمای نیست. همچنین می‌توان برای راهنماهای کتابچه نسخه سفارشی‌شده انتشار طراحی کرد.


ایرانر ایرانر